Heeft u een vraag?

Stel hem hier

Kunnen wij u helpen?

Wij zijn bereikbaar via:

  • 020-5312345
  • info@drie-ass.nl
Wilt u liever dat wij bellen?

Of stel hieronder uw vraag:

Telefoon 020-5312345

Wat kun je doen bij schade aan jouw bedrijf?

Welke stappen moeten ondernemers nemen bij schade aan hun bedrijf en wat is daarbij het belangrijkst?

Bij schade moet je vaak snel schakelen, maar wat verwacht de verzekeraar van jou? Hoe handel je in geval van schade?

Bij brand bel je natuurlijk niet eerst de verzekeraar, maar stel de verzekeraar wel zo snel mogelijk op de hoogte. De verzekeraar moet de mogelijkheid krijgen om de schade zo beperkt mogelijk te houden. Verzekeraars hebben voor noodsituaties alarmnummers opengesteld, maar waarschijnlijk heb je het telefoonnummer niet paraat. Dat is geen probleem. Neem contact op met ons als tussenpersoon van de verzekeringen. Wij zorgen ervoor dat de melding op de juiste plek terecht komt. Wat de verzekeraar van jou verwacht verschilt per geval.

Wat moet je doen bij autoschade?

Neem contact op met de verzekeraar voordat je jouw auto naar een herstelbedrijf brengt of laat brengen. Verzekeraars hebben vaak afspraken gemaakt met bepaalde herstelbedrijven. Als je de auto laat repareren bij een niet gecontracteerd herstelbedrijf, kun je een hoger eigen risico verschuldigd zijn.

Je hebt een claim op de rechtsbijstandsverzekering

In dit soort gevallen is er meestal geen haast geboden. In eerste instantie kun je overleggen met een van de juristen in dienst bij de verzekeraar. Samen bespreken jullie wat het plan van aanpak is. Er zal jou gevraagd worden om informatie aan te leveren waar de verzekeraar zich op kan baseren voor de juridische afwikkeling. Bij een juridisch geschil tussen jouw bedrijf en een ander bedrijf is het wel zaak om goed advies in te winnen voordat je actie onderneemt. Een verkeerde handeling kan de positie van jouw bedrijf verslechteren.

Bij brand bel je de brandweer, en wat gebeurt er vervolgens?

De verzekeraar zal hulp inschakelen om de slachtoffers op te vangen en om de schade zo beperkt mogelijk te houden. Dit valt onder de noemer 'salvage'. Zij proberen verdere schade te voorkomen. Ook na het blussen van de brand is het in ieders belang om de schade zo beperkt mogelijk te houden. Daarom is het belangrijk om de verzekeraar zo snel mogelijk op de hoogte te stellen van schade door een brand.

Schakel ook direct jouw verzekeringsadviseur in

Bij een schade is het lastig om te overzien wat de impact is. Bij brand wordt bijvoorbeeld de verzekeraar van de gebouwen op de hoogte gesteld, maar er zijn meer verzekeraars die een telefoontje moeten hebben. Denk hierbij aan de verzekeraar van de inventaris en de verzekeraar waar de aansprakelijkheidsverzekering en de bedrijfsschadeverzekering lopen. De kortste klap is eerst contact op te nemen met de verzekeringsadviseur, hij of zij weet aan welke touwtjes er getrokken moet worden direct na een schade.


Bovenstaand nieuwsbericht is gepubliceerd op 16-07-2024. Dit bericht is met veel zorg en aandacht samengesteld. Desondanks kunnen wij niet volledig instaan voor de correctheid, volledigheid of actualiteit van de informatie.
Maak een afspraak met ons om de meest recente informatie te ontvangen.